Cum sa slabesti usor? Simplu!

Va spun din toata experienta mea, obiectivul de pierdere in greutate (slabirea) este cel mai usor de reusit.

Stiu, teoretic este usor , dar practica ne omoara pe toti.

De ce este usor teoretic? Pentru ca totul este matematic. Pe scurt, daca introduci mai putine calorii decat arde organismul tau, cu siguranta vei pierde in greutate.

Iti voi explica mai detaliat in 3 articole.

In articolul acesta iti voi explica ce inseamna metabolism bazal, cum il poti calcula si care sunt factorii care influenteaza crestere/scaderea metabolismului bazal.

 

Metabolismul bazal (BMR), este cantitatea minima de energie consumata (kcal/kJ) de corpul uman pentru a ne tine in viata, cand se afla in stare de repaos complet, cu o activitate psihica normala, intr-un mediu cu temperatura neutra si cu inactivitate a sistemului digestiv.

Metabolismul bazal este influentat de mai multi factori:

Varsta – metabolismul bazal scade o data cu inaintarea in varsta

Sexul – barbatii au masa musculara mai mare si ard mai multe calorii decat femeile.

Dieta – daca te infometezi scazi metabolismul bazal si arzi mai putine calorii

Greutatea – metabolismul bazal creste o data cu greutatea

Sport – cu cat facem mai multe exercitii fizice si suntem mai activi, cu atat metabolismul bazal creste si arzi mai multe calorii.

 

Cum calculezi BMR? Ei bine, sunt foarte multe site-uri unde iti poti calcula BMR sau poti sa il calculezi tu.

Iata doua formule de calcul:

 

  1. Harris-Benedict formula: (1919)

Pentru Barbati: BMR = 66 + (13.7 x greutatea in kg) + (5 x inaltimea in cm) – (6.76 x varsta in ani)

Pentru Femei: BMR = 655 + (9.6 x greutatea in kg) + (1.8 x inaltimea in cm) – (4.7 x varsta in ani)

  1. Mifflin-St Jeor: (1990).

Pentru Barbati: BMR = [9.99 x greutatea in kg] + [6.25 x inaltimea in cm] – [4.92 x varsta in ani] + 5

Pentru Femei: BMR= [9.99 x greutatea in kg] + [6.25 x inaltimea in cm] – [4.92 x varsta in ani] -161

Tin sa mentionez ca a doua formula este mai precisa!

 

Iti dau un exemplu simplu:

BMR = 1400 kcal si faci sport si consumi sa zic 500 de kcal = 1400+500 = 1900 kcal / zi

Acum stii clar ca daca mananci in ziua respectiva  la o masa, o pizza de 1200 kcal si bei un suc 400-500 kcal, poti sa iti iei adio de la obiectivul de pierdere in greutate. 🙂

In schimb daca mananci corect si sanatos si la finalul zilei nu ai depasit 2000 kcal, atunci cu siguranta iti vei transforma corpul.

Saptamana viitoare o sa vedem ce trebuie sa mancam si cum putem sa ne calculam caloriile la masa.

Ramai aproape.

#niciozifarasport pentru un metabolism bazal bun 🙂